Trenuj z głową!

16-05-2022, 15:11 Porady dla dziecka i rodzica

Wiele badań dowodzi, że mózg osób aktywnych fizycznie pracuje o wiele wydajniej od osób, które na co dzień unikają uprawiania sportu. Jak piłka nożna wpływa na układ nerwowy? Przeczytaj artykuł i poznaj tajniki pracy mózgu.

Jak rozwija się dziecięcy mózg?

Mózg dziecka rozwija się od chwili narodzin i codziennie zwiększa swoją powierzchnię, rosnąc nawet o 1 centymetr aż do trzeciego miesiąca życia. W kolejnych latach proces zwalnia, a w wieku 5 lat mózg osiąga wagę osoby dorosłej. Co ciekawe wiele badań udowodniło, że proces rozwoju umiejętności kontrolowanych przez centralny układ nerwowy osiąga szczyt po ukończeniu 24 roku życia, po czym następuje bardzo powolne starzenie się mózgu. Dlatego też ta część układu ciała powinna być nieustannie stymulowana.

Czy sport pobudza pracę mózgu?

Już zaledwie 20 minut aktywności fizycznej np. jazda na rowerze, szybki marsz wpływa na pobudzenie krążenia krwi. Co to oznacza? Krew dostarcza tlen oraz dużą ilość składników odżywczych i tlenu do wszystkich tkanek, w tym do komórek mózgu! Dzięki temu dzieci, które mają wiele godzin aktywności fizycznej osiągają znacznie lepsze wyniki w nauce, szczególnie w zakresie czytania, pisania oraz liczenia. Dotleniony mózg to również oznaka wysokiej koncentracji i lepszego przyswajania wiedzy.

Zajęcia piłki nożnej oprócz stymulowania mózgu przyniosą zalety, takie jak: 

  • zwiększenie odporności na stres,
  • pobudzenie kreatywności,
  • nauka pracy w grupie,
  • wpieranie układ immunologiczny,
  • dobre samopoczucie i pozytywny nastrój,
  • niwelowanie stanów depresyjnych.

Jak często dziecko powinno uprawiać sport?

Pomiędzy 5, a 17 rokiem życia bardzo ważne jest, aby zadbać o odpowiednią dawkę aktywności fizycznej. Sugerowane jest co najmniej 60 minut ruchu w ciągu tygodnia. Tym samym dzieci uprawiające sport oprócz dobrej zabawy rozwijają mózgowie, a ich układ nerwowy kształtuje się prawidłowo. Dlatego też zaszczepienie ducha sportu już od najmłodszych lat jest tak ważne i w głównej mierze zależy od rodziców.

Jakie korzyści dla mózgu daje regularna aktywność fizyczność?

Mało kto zdaje sobie sprawę, że mózg aktywnej fizycznie starszej osoby funkcjonuje prawidłowo i jest nawet o 10 lat młodszy od mózgu rówieśników prowadzących siedzący tryb życia. Dlatego bardzo ważne jest, aby wprowadzać zdrowe nawyki i regularną aktywność fizyczną w dzieciństwie, a tym samym w dorosłym życiu. Każdy trening jest przyjemnością, a jednocześnie inwestycją w zdrowie. Mamy nadzieję, że nasi piłkarze swoje sportowe nawyki będą pielęgnować w przyszłości.


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group