Jak na rozwój dziecka wpływa rolowanie mięśni?

16-05-2022, 16:04 Porady dla dziecka i rodzica

Dziecko od wczesnego wieku powinno uczyć się wykonywania właściwego stretchingu oraz poznawać pozytywne strony regeneracji. Po każdym treningu mięśnie są zmęczone i niekiedy młodzi piłkarze mogą odczuwać lekki ból. Rolowanie mięśni to aktywność pozwalająca je rozluźnić i przyspieszyć ich odnowę, co bardzo dobrze wpływa na rozwój zawodnika oraz na jego postępy na treningach piłkarskich.

indywidualne

Dlaczego warto rolować mięśnie?

Regeneracja organizmu stanowi ważną część treningu, poprzez tę czynność organizm może stać się bardziej wydajny. Poprawnie wykonywany masaż pozwala uniknąć kontuzji i niepotrzebnych obrażeń. Rolowanie wpływa na układ mięśniowo-powięziowy i jest formą uwalniania tych struktur, co redukuje nadmierne napięcie w ciele i rozluźnia. Zmniejszenie napięcia mięśniowego sprawia, że piłkarze stają się odprężeni, a to wpływa na poprawę ich nastroju i jakości życia.

Jak często powinno się rolować?

Systematyczne masowanie mięśni szybko przynosi świetne efekty. Regularne powtarzanie tej czynności  może wpłynąć również na poprawę wyników sportowych na boisku. Lepsze odżywienie mięśni i poprawa ich elastyczności sprawi, że dzieci staną się mniej podatne na kontuzje i urazy. Taki masaż nie musi być długi, wystarczy 5-10 minut. Pamiętajmy jednak, że dla utrzymania efektów powinniśmy rolować się systematycznie.

Jak należy poprawnie wykonywać automasaż z wałkiem?

1. Użyj swojej masy ciała w celu wywarcia nacisku na bolące miejsce.

2. Powoli przesuwaj się na powierzchni wałka.

3. Znajdź miejsce o większej bolesności i spędź więcej czasu na wałkowaniu go (nawet 20-30 sekund).

*W trakcie rolowania należy unikać wystających punktów kostnych. Ponadto rolowanie nigdy nie powinno powodować siniaków! Stosowane powinno być codziennie.

Co daje rolowanie w fizjoterapii?

Wałki do rolowania są często wykorzystywane podczas treningów indywidualnych Akademii. Średnie i twarde świetnie sprawdzają się w korygowaniu wad postawy, a także pozwalają w odnalezieniu miejsc o podwyższonym napięciu mięśniowym (tzw. trigger points) i tym samym umożliwiają wdrożenia skutecznej terapii tych miejsc.

Kiedy stosować rolowanie?

Najlepiej automasaż stosować po zakończonym treningu, w celu szybszej regeneracji uszkodzonych mięśni. Jednak nie ma żadnych przeciwskazań, aby rolować mięśnie przed rozpoczęciem treningu.

Rolowanie niesie ze sobą wiele pozytywnych skutków, dlatego warto wprowadzić ten element do codziennej rozgrzewki. Na zajęciach indywidualnych Akademii trenerzy dużą uwagę poświęcają właśnie tej aktywności, a nasi zawodnicy chwalą się efektami!

Sprawdź terminy dodatkowych treningów indywidualnych

 


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group