Jak budować odporność? - domowe sposoby lecznicze

04-11-2020, 10:10 Porady dla dziecka i rodzica

Okres jesienny to czas wzmożonych zachorowań na grypę i innych licznych przeziębień. Dodatkowo, biorąc pod uwagę sytuację epidemiologiczną na świecie, każde osłabienie organizmu może powodować obawy i dyskomfort psychiczny. Dlatego warto pamiętać, o tym by nieustannie budować swoją odporność i wspierać swój układ immunologiczny. W tym artykule przedstawimy wam sprawdzone domowe sposoby, które przyczyniają się do podniesienia odporności.

 

Imbir

To kolejna nasza rekomendacja. Zarówno w postaci świeżego kłącza, jak i suszonej przyprawy przyczynia się do budowania odporności naszego organizmu. Przede wszystkim ma właściwości odkażające, zwalcza bakterie. Działa przeciwwirusowo, przeciwzapalnie i przeciwgrzybiczo. Kawałki imbiru możemy dodawać do swojej ulubionej herbaty lub stosować jako dodatek do potraw w postaci gotowej przyprawy lub startego korzenia.

Witamina C

Znana przez każdego witamina C wpływa na budowanie odporności. W jaki sposób? Przede wszystkim zwiększa aktywność białych krwinek i zmniejsza replikację wirusów. Dodatkowo skraca czas trwania infekcji i zmniejsza nasilenie przeziębienia oraz objawów. Gdzie jej szukać?  Dużo witaminy c, bo aż 426 mg w 100 g zawiera owoc surowej dzikiej róży, który można przyjmować jako ciepły napar. Ponadto papryka żółta, czarna porzeczka, natka pietruszki i brokuł są bogatym źródłem witaminy C.  Warto wspomnieć, że kwas L-askorbinowy ma wiele innych właściwości - oprócz wspierania układu odpornościowego wpływa między innymi na: pracę mitochondrium, przyczynia się do pracy mózgu, zwiększa uwalnianie oksytocyny (hormonu szczęścia), wspomaga układ krwionośny.

Czosnek i miód

Ulubieniec babci w walce z grypą, czyli czosnek! Każdy zdaje sobie sprawę z jego cennych wartości, między innymi: działa przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo. Ponadto zawiera duże ilości manganu, wapnia i fosforu, selenu, witaminy B6 i C.  Najlepiej spożywać go w postaci surowej. Jednak największym mankamentem czosnku jest jego zapach, a dla niektórych intensywny smak. Dlatego przychodzimy z poradą,  aby połączyć go z miodem! Dlaczego? Takie połączenie zabije nieprzyjemny zapach i jest lepiej tolerowany przez nasz organizm. Ponadto miód pszczeli przyczynia się do budowania odporności, ponieważ jest przeciwutleniaczem o działaniu przeciwbakteryjnym.  Miód i czosnek to siła napędowa w walce z drobnoustrojami!

Pyłek kwiatowy

Nazywany również pyłkiem pszczelim. Choć nie jest on popularny, to zasługuje na wyróżnienie wśród wspomagaczy odporności. Przede wszystkim działa przeciwbakteryjnie i grzybobójczo, wspomaga układ odpornościowy i przyczynia się do poprawy koncentracji. Pyłek kwiatowy jest źródłem białka     (20 do 40%) oraz zawiera wiele witamin między innymi: z grupy B, C, B-karoten, E.  Ponadto znajduje się w nim 36 makro i mikroelementów, w tym : wapń, żelazo, magnez, krzem, siarka. Jak go stosować? Łyżkę pyłku należy rozpuścić w ciepłej wodzie lub w osłodzonej miodem herbacie, nawet kawie. Warto zapoznać się z jego innymi właściwościami, ponieważ ten zasób natury niesie wiele dobroci dla naszego organizmu.

 

A na koniec Akademia poleca leczniczy ,,eliksir’’

Czego potrzebujesz? 

-Kawałek imbiru

-Dwie łyżeczki kurkumy

- Jedna cytryna

- Szczypta pieprzu

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki należy zmieszać w sokowirówce lub wyciskarce, można użyć blendera. Ważne, by otrzymać z nich sok. Otrzymany napój przelać do małego kieliszka i wypić. Smak jest wyrazisty i nie każdemu może przypaść do gustu, ale na pewno dołączenie go do codziennej diety wpłynie na zwiększenie odporności.

 

Pamiętajmy by w tym szczególnym czasie dbać o siebie!

 

 

 


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group